BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 31, 2011

Untuk Kawan-Kawan Yg Tercinta

Malam tadi kau dgn bestfriend kau gaduh.
Pastu kau buat keputusan taknak tegur dia pada esk harinya

Dia senyum kat kau tapi kau mengetap gigi 
kau kat dia
Dia citerkan benda baik pasal kau kat kwn-kwn dia yg lain.

Kau pulak citerkan benda yg buruk pasal dia kat kwn-kwn kau.

Dia try nk dekat dgn kau n nk tegur kau.Tapi kau tolak dia ketepi!

Bagi dia kau kwn yg terbaik yg pernah dia ade.
Kau pulak rasa dia sorang kwn yg paling teruk pernah kau jumpa.
Dia menulis nota kat kau n citerkan semua kenangan manis yg pernah korang kongsi bersama sebelum nie.
Kau pulak tulis semua saat buruk yg kau ingat sepanjang bersamanya.
Jauh di sudut hati kau, kau kesiankan dia tapi hati kau dah penuh dgn kebencian!

Esknya kau jumpa 1 nota dari dia:

Kepada ________.

Aku try nk bgth kat kau semalam tapi kau langsung tak bagi peluang kat aku untuk explain.
Aku try nk bgth kau 
berita baik tapi kau takut nak mendengarnya.

Aku try untuk senyum kat kau tapi kau sambut senyuman aku dgn kebencian.
Skarang nie keadaan aku sngt2 teruk n makin teruk.
Aku mintak maaf coz harini aku tak dapat nak berjumpa dgn kau.
Aku tulis surat nie pun masa aku dalam hospital.
Aku dah kesuntukkan masa.
Aku mintak maaf sebab bgth kau sekarang
.
Aku betul2 mintak maaf 
atas pergaduhan kita tempoh hari.
Kau memang 
seorg kwn yg hebat n terbaik yg pernah aku ade.
Aku janji akan sentiasa memerhatikan kau!

Salam Ikhlas,

____________


Lepas tuw, kau pon lari ke hospital untuk meminta maaf padanya dan kesal dgn tindakan kau tuw tapi hanya ibunya saja yg ade kat situ.
Ibunya menekap mukanya dgn kedua2 belah tgnnya n dia pon menangis.
Dia melutut n berdoa supaya Tuhan kembalikan anaknya.
Kau harap dpt bgth dia yg kau mintaka maaf n ucapkan selamat tinggal padanya, tapi kau dah terlambat..

PENGAJARANNYA:


Semua kwn ada masa naik n turun n kdg2 korang kena mintak maaf dulu.
jgn tggu org lain mintak maaf dulu coz kau takkan tahu apa akan jadi keesokan harinya

Kalau kau betul2 sygkan kwn2 kau n
sanggup berkwn till the end, cepat2 lah pegi mintak maaf
kat kwn2 korang yer! n tunjukkan pada kwn2 kau yg kau
betul2 mempunyai hati dan prasaan.

kalau kau malas nak mintak maaf,
boleh dikatakan kau nie bukan manusia arr..
mati, hidup balik jadi cengkerang lagi bagus!

Ermmm..disini aku ingin meminta maaf jikalau aku pernah buat silap dgn korang k..
Manalah tau aku buat silap korang simpan dalam hati.. mana aku tau kan ..
So aku berharap sngt terutamanya kepada si “Dia”  supaya dpt maafkan
semua kesilapan yg aku pernah buat.
Agar Allah menyayangi aku, kamu,
mereka, dan seluruh manusia di dunia ini Amin...

0 comments: